Tusentals falska pass från Iraks ambassad

31Jan07

iraqipassport.jpg

Den irakiska ambassaden i Stockholm har utfärdat 26 000 pass på falska grunder till asylsökande i Sverige och Norge, skriver tidningen Metro.

Irakiska ambassadens tillbakavisar:

Han säger dock att misstag kan ha begåtts på grund av situationen i Irak, men siffran 26 000 som har figurerat i medierna är helt missvisande. – Den syftar på det totala antalet pass som utfärdats under två år, säger Niklas Kebbon.



13 Responses to “Tusentals falska pass från Iraks ambassad”

  1. hej jag heter mohammed .jag vill bocka tid och byta min pass[s] kan de hjalpa mig och svara..

  2. hej jag vill bocka tid och byta min pass kan de svsra mig tack
    jamil

  3. hej e
    jag vill boka en tid att skapa en passpord till min son .
    men jag vet inte hur ska jag boka tid kan ni boka en tid till mig.
    tack .

  4. 4 sarmad albhro

    hej jag vill boka en tid för att byta pass[S] kan ni hjälpa mig för att jag har familj tack.

  5. hej på er !
    jag skuule vilja boka en tid ,men jag vet inte hur gör man
    jag är tacksam om jag få hjälp från er

  6. 6 rebwar

    jag vill byta pass (s) tack

  7. hej jag vill byta passen för hella familjen me vet ej hur jag ska göra kan ni boka en tid hos är för att jag ska komma dit och byta tack

  8. 8 Douglas

    hej
    För det första vill jag säga att den irakiska ambassaden i stockholm jobbar jätte dåligt med sina medborgare angående utfädande av den nya passet.Handlingstiden är 8 – 12 månader för att få ett pass jag tycker att det är jättedåligt.jag undrar vad de gör på arbetstiden på ambassaden när de inte svarar på telefon .de ska ta ansvaret eftersom de utfärdat 26000 falska pass.

  9. 9 hussen

    hej jag vill boka en tid för att byta pass[S] kan ni hjälpa mig för att jag har familj tack.

  10. 10 rebwar

    Hej! jag vill bocka en tid för att byta (s) passen till G pass

  11. 11 Ali Jabar Mohammed

    Hej på er
    jag heter Ali Jabar och jag har tappat mitt hemlands pass.Och jag villl fixa ett nytt pass så jag vil boka en tid om ni jag hjälpa mig så skulla jag vara mycket tacksam

    MVH
    Ali jabar

  12. 12 Ali Jabar Mohammed

    Hej på er
    jag heter Ali Jabar och jag har tappat mitt hemlands pass.Och jag villl fixa ett nytt pass så jag vill boka en tid om ni kan hjälpa mig så skulle jag vara mycket tacksam

    MVH
    Ali jabar

  13. 13 rebin

    hej san jag heter rebin mustafa . jag bor i umeå jag har fåt en pass från irak fast migrashon svarget stämpel inte passen . dem säger du måste gå till Den irakiska ambassaden i Stockholm dem bestäm att passen godkänn eller inte . men vilken tid är bäst för er och vad ska jag göra kan ni hjälpa mig för de . eller ni kan bara svara och förklara tack


Kommentera

